astma

Läkaren trodde att det var en slags infektions-astma. Alltså en infektion som satt sig på luftvägarna. Nu ska vi medicinera mot det och det i 6 veckor. Bara hon slipper hostan så får man väl ta en sån lång kur.

Problemet är bara hur fasiken jag ska få henne att andas in medcinen. Hon ska få både via inhalator och nåt pillerkatigt.

Om jag var en liten fjärt på 18 månader så skulle jag nog tycka att den här mojängen såg lite läskig ut..



Värsta grejen ju. För en vuxen räcker det ju med själva inhalatorn (den delen till höger) men med såna måste man ju ta till en ordentlig inandning vilket inte barn fixar. Så jag antar att det är därför man behöver en sån där pryl.

Så vi får väl se hur det kommer gå.. Vi har som sagt sex veckor på oss att få det att funka....


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hur ofta ska hon andas in från inhalatorn?

Om det är kanske bara någon gång per dygn så kanske det passar bäst att smyga in och göra det när hon sover? För hon behöver väl bara ta vanliga andetag?



Lycka till och hoppas det bara är nått tillfälligt. Dras själv med astma och har haft hela livet så det hoppas jag att hon slipper... Inge skoj alls, varken för barnet eller föräldrarna..

2010-12-28 @ 19:05:15
URL: http://mrsjessie.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag känner två barn som haft en sån där sen dom var riktigt små och det har inte varit några problem.

Jag tror de kommer gå kanon för er med.

Lycka till :)

2010-12-28 @ 20:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0