försök ett- check!

Kvällens medicinering gick galant!
Hon andades så snäll i den, tyckte inte den var otäck alls. Så vi hoppas på att det fortsätter lika smärtfritt!
Lite beroende på hur mycket besvär hon har så ska hon andas i den 1-8 ggr per dygn. Och vi ska nog smyga in till henne innan vi lägger oss så får hon en dos då med!

Den andra medicinen var ett granulat, ett vitt pulver. Vi blandade det med sylt så det gick med ner.
Såg inte riktigt ut som medicin utan kanske lite mer åt knarkhållet.

Så länge det inte är uppåttjack så.. :P
För det behöver inte min lilla red bull-unge...


Just nu är statusen här hemma att jag försöker hålla mig vaken framför dator o tv. Tuva vägrar somna när Anders nattar henne, så han kämpar med nattningen just nu. Ska försöka få honom att kämpa på under trasselperioden. Annars fastnar man väl med att alltid natta...
Överhuvudtaget känner jag mig väldigt mycket som en mamma just nu, och väldigt lite som en egen person.
Alltså dags att kalla in förstärkning (läs mormor) vid tillfälle. Ska bara få ordning på astman först....

... och kanske skicka iväg katten med en nyårsraket eller så. En okastrerad tonårshankatt är inte alltid muntert att ha.. Ibland är han bra billig vill jag lova. Tur för honom att han är en hejans fin katt mellanåt..


Nä slutsvamlat för i afton. Go natt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0