horror on the country

Rådjur. Visst är det fina!

                                   

Vi fick besök av tre sådana för några mornar sen. Charmigt!
Inga konstigtheter egentligen att se rådjur när vi bor så här på landet.

Men dessa djur då?

                                  
                                                                      (Lånad bild)     
              
                                                         Vildsvinet. Inte lika charmiga va?

Igårkväll kom jag på tok för nära just ett vildsvin...
Hade just klivit ur bilen här hemma, när jag hör ett vrålskri. Hör ju direkt att det är ett vildsvin. Men jag ser det inte. Då om nångång hade jag önskat att vi fått upp mer utebelysning. Nu stod jag där själv i mörkret och hör att ett vildsvin är väldigt nära..
Våga inte springa in, trots att det inte så värst många meter till dörren. Men det kändes som flera mil just då.
Det skriar till igen, och jag håller på att göra i brallan.

Ser Anders i fönstret, han försöker ringa till mig för att varna. Första skriet hade nämligen vart när jag kom körande i bilen. Men han ser mig, och att jag inte våga röra mig. Låser upp dörren och öppnar. Först då vågar jag springa in.

Anders själv hade ju blivit rätt så skrämd då vildsvinet hade befunnit sig precis utanför fönstret vid soffan. Och det var inga försiktiga grymtanden här inte...

Vi lugnar ner oss lite, och börjar vildsvinspaning med ficklampan (ståendes innte i varma tryygheten då såklart). Vi se en väldans massa spår över hela tomten, och sen ser vi dn. En riktig bamsing till vildsvin var det.
Och inte brydde den sig om att hamna i strålkastarljuset. Inte helle rbrydde den sig när vi smällde i altandörren.

                                                         Skygga?! MY ASS!!


Nu tänker jag då inte gå ut i mörkret mer än jag behöver... Hämta ved efter kl 15. Hell no!!
Jag är inte harig av ming egentligen, men det var för mycket även för kaxiga lilla mig.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Men fyy satan vad läskigt! Jag skulle aldrig kliva utanför dörren igen! Jag tyckte det var läskigt att ha en grävling utanför oss när vi bodde i hus ute på landet.. kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att ha en sån där best..hua..

2010-12-09 @ 20:40:53
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0