husarrest

Idag är vi fast inne igen.. Men den här gången är det inte förkylningar, utan, inte helt otippat, kylan..
-27 är i det kallaste laget kan jag tycka. Fast nu är det "bara" -19.
Ska försöka ta oss ut i eftermiddag, måste ha lite björkris o granris. Får väl bädda in Tuvan i massa filtar o ta en snabb tur.
Men på det viset slår vi ihjäl typ en timma, eftersom det tar 100 år att ta på alla kläder, och sen minst 100 år till att klä av allt...

Inte för att jag har tråkigt inte. Förmiddan har jag tokstädat. Tuva var på bra humör o lekte mycket själv. Med lite hejarop från mig då naturligtvis. Men det gick oväntat smidigt!
Nu sover hon och när jag svept i mig lite kaffe ska det läggas in sill.

Var förresten o hälsade på en 7 veckors bebis häromdagen. Fidde tackarns så go han var lilla Adrian. Och jag har nu mängder av vänner som är gravida. En viss längtan börjar komma smygande.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0