husarrest

Vi är dunderförkylda nu igen. It sucks. Big time.
Men det är stackars Tuva som är risigast av oss två. Anders är som vanligt frisk...
Men hon är jättesnorig, har feber och är allmänt hängig. Tillfälligt är hon lite piggare av alvedonen nu.

Så idag, liksom igår, är vi hemma. Försöker få lite gjort med tvätt och sånt. Men det går sådär.
I eftermiddag ska jag försöka baka lite igen. Igår gjorde jag en sats med julbröd. Idag ska det nog bli chokladmufffins med saffranfyllning. OM Tuva sover nåt. Vilket jag hoppas både för hennes och min egen skull. Vila behöver vi båda.

Trist att det inte blir nån öppna förskola den här veckan då. Tur att hon var där i lördags. Då skickade jag iväg Tuva med sin pappa. Det var pappa-öppet där då, så där var de några timmar och sen gick dom en sväng på stan.
Hemma var jag och verkligen tokstädade köket. Ovanpå skåpen, i skåpen. Allt gick igenom. 4 timmar tog det.
Och jag stornjöt! At få göra nåntin utan att bli avbruten hela tiden. Och få skråla lite musik (som inte är barnmusik). Det var ljuva livet det.
Det var det också igårkväll när jag for in till matbutiken för att veckohandla. Själv. Lugnt och skönt, med lite folk.
Det var ljuva livet det med.

En aningen andra saker man uppskattar nu för tiden! Inte trodde jag för 2 år sen att städa köket skulle vara helt underbart. 


Och istället för att misströsta nu pga att vi måste hålla oss hemma, så ska jag försöka unyttja tiden. Har en hel del julplanering att göra. Så när jag väl kan ta mig till stan och göra alla tusenmiljarders ärenden, så ska jag vara beredd!! och ni som känner mig vet, att göra listor. Det är bra gräjär dä!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0