perfect day

Om nu bara energin i mig håller i sig så har jag en fullspäckad dag framför mig!
Det viktigaste är redan avklarat. Kaffet då givetvis!
Och strax kommer det näst viktigaste: pulkaåkningen!!! Solen skiner och det är riktigt riktigt vackert ute, alltså ska vi ut o busa.
Igår var vi ute länge med. Tuva gungade och skrattade så tårarna sprutade! Men sen när hon skulle ur gungan var det inte tårarna som spruta på mig, utan svetten... En Tuva med alla dessa vinterkläder på sig i en trång bebisgunga.. Vart lite meckigt kan jag säga! Men jag lovar, jag fick ur henne, så hon är inte kvar där. eeeeh!

Och om det inte trasslar alltför mycket med hennes dagslur, och jag hinner lämna henne hos mormor så ska jag hinna med att göra lite ärenden på stan innan det är dags för akupunkturen. Tänkte försöka klara av alla ärenden i centrum innan jul idag. Är så mycket folk jämt o det tycker jag bara är jobbigt. Speciellt när man har en dotter som blir som en duracellkanin så fort hon kommer in i en affär..
Alltså ska jag försöka få skaer gjort idag när jag är själv!

En sak som jag måste hitta på är bättre vantar till Tuvaluva. Jag vill ha såna där långa som man drar ovanpå overallen. Men jag hittar inga som är tillräckligt strechiga, vill inte använda våld varenda gång vantrackarn ska på. Men jag ska ta en repa i alla affärer. Om jag hinner. Men vi har inte så värst många att välja på här i lilla Norrtälje så det ska jag nog hinna med!

Nä, nu ska det åkas pulka så snön yr!!

Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Tack detsamma! Hon är ju för go lilla Tuva, o va stora de blir!!



Ja, hon babblar på som tusan o tvåords meningar är något hon använder hela tiden nu. Tror att det har runnit på mer när hon är hos dagmamman, för de större barn där, så det blir ju som syskon. De är allt mellan 2-5 år gamla. Så de tar hand mycket om Alde o de leker med henne. Så hon snappar upp så himla mycket där, kommer nya ord varje dag som vi inte hört.

Så det kommer nog för Tuva med=) När börjar du jobba?

Syskon på g?

Kramar

2010-12-15 @ 20:56:14
URL: http://theyenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0