pyssel

Idag är jag själv hemma. Går o smågrejar lite. Har dammat överallt och putsat kristallkronan.

Vi är ju fint folk vi, och då har man kristallkrona. Visst är det så!

Fast jag måste erkänna att jag saknar min familj... Vet inte riktigt hur jag ska utnyttja tiden bäst nu när jag är själv. Det händer så sällan så man blir alldeles förvirrad!
Och sakerna man plockar undan, ja dom ligger ju kvar! Fattar ingenting haha


Ochvildsvinsäventyren fortsättter. Efter ett lyckad julbord så kommer vi hem, lyser upp skogsdungen utanför med bilen strålkastare och ser inga vildsvin. Vi knatar in o tjoar lite på vägen in. Inte skraj för en gångs skull. För vi såg ju inga djur. Så då behöver man inte vara skraj.
Vi går o lägger oss ganska direkt efter vi kom hem. Men när jag ska dra ner rullgardinen så får jag ett infall och går o hämtar ficklampan för att spana lite.

Tro fan att det inte står 5 (FEM!!!!) stora vildsvin precis utanför huset!!!!


Så ikväll kommer det att panga e del här antar jag. För jägarna här har fått eld i baken nu.
Nu är det jakt.
Jag då som är djurvän är lite kluven. Men de här har blivit för närgångna och nästan tama. Vilket kan innebära fara för både de själva, och för oss.
Och att vara rädd för att gå ut så fort det är mörkt. Det är inget kul. Och jag vet att våra jägare här är skickliga och skjuter för att döda direkt.

jaja, det här är ju ingen jaktblogg, så nu får det vara nog. I alla fall för idag....

Hä på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0