sista dagen på året

Mår som ett dasslock idag, men försöker ignorera det eftersom vi om några timmar ska iväg på fest.
En vild fest kommer det nog bli. Fast inte vild i den mening att man festar som en galning som man gjorde förr. Nä snarare vild för att det är 3 härliga småkotts som ska vara med på festen. Tuva ska få prataja med grabbarna grus, Albin o Birk. Två (snart) busiga 2-åringar.

Så det blir väl allt annat än lugnt, men en sån här nyårsafton passar mig utmärkt. Helt nykter ska jag vara med, eftersom nån måste köra hem. Och jag gillar ändå inte att dricka när Tuva är med.
Hade istället tänkt ta lite vin igårkväll men då somna jag ifrån det. Så kan det gå.

Hostan är väl kanske lite bättre nu. Hon hostade som en tok fram till 1- halv 2 i natt. Efter det kunde jag somna för att bli väckt av en gnällande katt halv 6. Då åkte han ut...

Så idag är jag inte i högform, utan den väntade huvudvärken har smällt till och gör mig däck. Men humöret håller mig uppe. Än så länge.

För det här nyåret kommer bli tusen gånger bättre än förra. Då spydde jag och Tuvan ikapp hela nyårsnatten.
Så nån pissmagsjuka verkar vi slippa det här nyåret. Huvudvärken kan jag stå ut med. Den har jag ju ändå jämt så..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0