sjutton!

Idag är fisungen 17 månader!! snart ett å ett havt år med andra ord!
Och stor börjar hon kännas med. Inte bara på vikten hehe, utan hennes sätt att vara. Snart är det dags för nästa bvc koll. Och då vet jag ju att det ska kollas ett å annat om vad hon kan och förstår. 8-10 ord brukar väl vara lite riktlinjer.
Hon får väl inte ur sig så jättemycket ord kan jag ju tycka men dess kan hon:

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Nam nam = jag vill ha MAAAAAT (hennes mest frekvent använda ord, minst sagt...)
Mama = mitt favvord hehe
papa
momo =mormor, men det var längesen hon sa
usch
oj
hej
näää
ta = tack
ahhh = jag är törstig
dääär
titta
aj
brmmmm = bil, traktor osv. Även pulkan är brummm

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨


och säkert några fler. Däremot har hon massa andra läten istället för ord, som vi lär oss efterhand va de betyder.

MEn hon har stenkoll på kroppsdelar och visar glatt sin mage vi frågar vart magen är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0