stökar vidare

Julstöken fortsätter. Idag har det inhandlas snittblommor till bordsdekoratioen. Röda tulpaner, björkris, videkvistar, mossa o röda kulor ska det bli. Foto kommer!
För mig som florist är det ju rätt kul o viktigt med att ha fina blommor. Speciellt i år när vi ska ha firandet här hemma.

Har bestämt att jag ska lägga in 5 sorters sill! Eller 6, vi får se..
Det blir svanbergasill, senapsill, inlagd sill, citronsill, basilika- och äppelsill. Kanske en västerbottenost sill med.
Så idag har första inläggning gjorts. Vi började i söndags med att vattna ur dom. Även om det inte är så mycket jobb åt gången så tar det ändå nästan en vecka från första föberedelse.
Jag är ju sådär jobbig att jag inte gillar halvfabrikat o färdiga saker. Det ska göras från scratch. 
Men i år är jag ju hemmafru på heltid så då kan man ju göra så. 

För jag har ju inget annat att göra?! 
Vaddå, en 1,5 åring tar väl inte upp nån tid?
Kanske bara en 80% av ens vakna tid. 
typ.

Men jag jobbar ialla fall inte.

Imorgon ska det städas, och fortsättas med sillen.
Får se vad Tuva har tålamod till. Städa brukar vara sådär spännande..
Hon tycker nog det är lika kul som jag tycker.
Ungefär -100.
Får muta med lite pulkaåkning innan jag sätter fart. Om det nu inte blir så förbannat kallt imorgon. Nu är det -15.
KALLT!!!

 


Kommentarer
Postat av: Alfva

Du är duktig du. Själv har jag ingen aning om hur man lägger in sill. Eller vad vattna ur betyder.



Det faktum att man ska ha julblommor verkar jag också missat....

Huvva.

Jag får vara glad om jag kommer ihåg att köpa några paket! ;)

2010-12-21 @ 21:33:32
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0