Tacksam

Igårkväll var jag på en underbart skön yogaklass. Och det är inte bara träningsvärk som jag får utan även insikter om mig själv. Igår var insikten om hur mycket jag har att vara tacksam över.
Jag har världens bästa dotter, en underbar man, huset jag bor i är fantastiskt på alla sätt o vis. Jag har en gigantisk trädgård som jag själv skapar från grunden. Har en mamma och en pappa som är helt underbara. Mormor o morfar, och farmor är vid liv och mår bra.

Jag skulle kunna rabbla upp hur mycket som helst känns det som. Och det är så härligt, och rätt så häftigt, när man tänker på det. Att man har det så bra som jag har det.

Och det är väl kanske så, att när man ständigt lever i motvind (tänker nu på min kroniska värk) så kanske det blir så att man försöker se det goda i livet lite mer. Att inte ta nåt för givet.


Jag har haft 3 stora motgångar hittills i livet. Men de har också format mig till den jag är idag. Har länge haft mottot: Det som inte dödar mig stärker mig.
Ett bra motto att leva efter. Men också ett nödvändigt motto för mig.

* Jag vart mobbad under flera år i skolan - vilket har gjort att jag uppskattar de vänner jag har nu.
* Jag var nära att dö när min mjälte sprack för ca 12 år sen - Uppskattar och respekterar livet mer efter det.
* Mitt hem brann ner - Nu är jag glad att ha ett hem alls. Och inte vilket hem som helst. Det är MITT       underbara hem!


Som sagt, Det som inte dödar stärker!!!! Men det krävs att man jobbar med sig själv hela tiden för att se allt det här fina som finns i ens liv.

Kommentarer
Postat av: Cizzi

Du har ett väldigt bra motto! Jag har oxså det mottot och det hjälper mig mkt... å jag har lärt mig att man ska inte gnälla över småsaker, för det kunde ha varit värre.



Kram på dig vännen!

2010-12-14 @ 13:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0