Julen 2010

Många julklappar var det att slå in..
Det var tur att Tuva hjälpte till. Hon stod för marineringen av paketen och även tejphanteringen!



 

Årets gran var väl inte den vackraste vi har haft. Men med tanke på all snö så var vi glada att kunna hitta en egen gran överhuvudtaget! Och vi har ialla fall inte blivit tvungna att slänga ut vår, som mamma o pappa var tvungna att göra.
Av det lärde vi oss att man inte ska ta granar som står i ett (fruset) kärr. De kan lukta illa då!






En skaplig pakethög. 90% var väl till Tuva...




Nya hobbyn är alltså att öppna paket!!! 



Hmmm..Vad kan detta vara då?


För att orka öppna mer paket så måste man ju äta. Och jag måste säga att jag själv var mycket nöjd med vårt julbord.
Allt och kanske lite till som man ville ha fanns med!



Vi firade julen med min mamma och pappa, min mormor o morfar, morbror och Benke (en god vän till familjen)
Det var perfekt.
Gamlingarna som jag trodde skulle åka hem tidigt tyckte det var så trevligt så dom stannade länge.
Det var helt enkelt så mysigt så ingen ville åka hemåt.
Precis som det ska vara!!!

Nu är snart julen slut för iår, tråkigt men samtidigt skönt.. Julmat i all heder, men efter att ha lagat den maten under hela veckan och sen äta den, varje måltid i flera dagar. Då blir man lite less efter ett tag.
Fast inte less på gravad lax. Det kan man äta hur mycket som helst av!!!


Sååååå
God Jul nu då, och god fortättning!!





Kommentarer
Postat av: Alfva

Åh, så fint! Tuva måste varit riktigt nöjd med sina paket (och du också!!) Kul att få åka till Holland ju!

2010-12-27 @ 08:28:54
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0