vedhämtning

Motion är ju bra. Och snö ska det vara på vintern. Elda är både mysigt det blir varmt o härligt här inne.

MEN

Kombinationen av dess 3, är INGET kul projekt längre. Det börjar bli för mycket snö.
Stackars Tuva välte med pulkan så hon for med huvudet rakt ner i snön. Behöver jag säga att resten av vedhämtningsturen inte var så värst rolig efter det... Men ved behövde vi så det var bara att bita ihop. Sjunga lite imse vimse och tjoa och tjimma, samtidigt som man drar ett pisstungt lass och svetten sprutar.

DAgens motion det!
 

Det här kortet tog jag i förra veckan. Nu har det kommit ca 30 cm mer snö.. Och jag tyckte det var jobbigt då..
Och ni ser de röda bodarna där långt bort (i högra hörnet).
Det är vår vedbod det....
Nära o bra.
Eller inte!

Tuva väger väl ca 10kg, vedkälken minst 20kg. Utan ved.
Sen ska man på med massa ved med.. Och pulsa i snö som går över knäna.

Man får inte va en klenis när man bor på landet inte.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack! Det här inlägget gjorde min dag... nu känns det inte fullt lika jobbigt att bo i en lägenhet med el-element och dessutom på andra våningen.. vad är typ 20 trappsteg med två ungar när du har en kilometer i djupsnö =) Allt är ju relativt =)

Hoppas ni får en fin jul!

2010-12-21 @ 20:09:53
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0