vintrig vinter

Var ute på förmiddan. Inget vidare kan jag säga.. Satan så det blåser och snöar!! Vi var och hälsade på gammelmormor och gammelmorfar! De vart lika glada som alltid, och nu hade de rejäl Tuva abstinens då vi inte vart där på flera veckor!
Sen var det "bara" köra hem i snöstormen. Men hem kom vi. Det som var mest otroligt var att jag kunde lägga Tuva i sin säng när vi kom hem. Hon somnade såklart i bilen och hade sovit ca 15 min när jag försökte lyfta över henne i vagnen. Men hon vakna då, fick väl ansiktet fullt av snö på en gång stackarn..
Vanligtvis så vill hon inte sova mer sen då. Men jag ville vila, så jag provade med att lägga henne i sängen.
Och tror ni inte hon somnade!!! YEAY!

Så då fick jag en lugn stund nu och kan göra viktiga saker, som att blogga!


Lite pics från gårdagens pulkaäventyr:










I eftermiddag blir det hemmapysseldag. Gammelmormor hade virkat massa tomtar o röda hjärtan som jag ska hänga upp, och så ska det gigantiska julmatslistan skrivas färdigt.
För imorgon, då ska julmaten inhandlas. Hua....
Och elda måste jag göra... En himla tur att jag inte behöver hämta ved idag!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0