knackig återkomst

Det är bara att konstatera. Att bor man på landet så ska man inte ha Comviq, vare sig mobiltelefon eller mobilt bredband. Det sistnämnda är det bredband alternativet vi har just nu. Det funkar. Ibland. Knappt. Nu har vi sprakat igång min gamla bärbara dator eftersom Anders dator är stendöd. Och ni vet hur bra det går att skriva på en annan dator än den man är van med. Blir MÅNGA feltryckningar!!! Annars så har vi en himla massa snö här, som hos alla andra. Snöar fortfarande! Tyvärr så vart det rätt så besvärligt att hämta ved när snön når upp till knäna. Först försökte jag med skottkärran. Men det gick ju inte alls. Hann bli rätt så svettig innan jag gav upp.. Sen vart det istället Tuva i en pulka och veden fick jag dra på pulka nummer 2. Ännu svettigare sen kan jag säga.... Ett problem som måste lösas. Annars blir vintern jobbig. Så en vedbod närmare huset står på önskelistan!!! Annars så lever vi o så. Förkylningen sitter fortfarande kvar, helt sanslöst. Men mycket bättre har det blivit. Men nu är det istället tänder på g som rubbar allt. Så när jag inte skottar snö och eldar så byter jag blöja.... Men det är helt okej tillvaro. För jag har världens bästa dotter. Och snön, den gör att det blir vackert ute och lite lite ljusare!! nu: pannkakor!!!

Kommentarer
Postat av: Alfva

Bara det faktum att du ens har två pulkor säger ju att du bor på landet! ;)

2010-11-25 @ 23:32:28
URL: http://Alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0