måndagmorron

På ett vis så gillar jag måndagmornar. Brukar inte ha nåt inplanerat på förmiddagen så jag och Tuva kan ta det lugnt. Och vila upp sig efter helgen...
Det ska ju fixas och jobbas så jäkla mycket så fort Anders är ledig, så man blir helt slut... Igår gick vi och la oss strax före 21. Skitrist verkligen, man det är ingen idé att kämpa när båda sitter och bara längtar efter sängen..

Men jag SAKNAR att sitta uppe på kvällarna med lite gott och liksom bara umgås med varann. Nu ser kvällarna ut så Vi lägger henne kl 20 ca. Det brukar ta ca 15 min att natta henne. Sen tar vi en snabbröjning här så det inte ligger leksaker överallt, och lite annat fix som man inte hunnit.
Klockan har väl hunnit bli 20:30 när vi dunsar ner i soffan. Och man håller på att dö av trötthet. Då lockar det mer att läsa i sängen än att glo på nåt skitprogram.
Jag brukar nästan alltid somna med boken i handen.. Skönt på ett vis. Men uj så trist.

High life som småbarnsförälder!!

Det som gör det extra påfrestande nu är att fröken Tuvaluva är EXTREMT mammig just nu.. Är väl en sån där förbaskad fas igen nu då.
Hon släpper mig itne ur sikte en sekund. Skulle basta igår eftermiddag och värma mig lite. Hon blir som förbytt och är inte ett dugg impad av att få vara med sin pappa. Blev en kort bastustund....

Det är tur att hon är söt!



:P


Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Så söt hon är!

Ja, de kan allt ha sina perioder =)

Hur länge ska du vara hemma o va mammaledig? Ska gubben din vara det något?

HOppas allt är bra med er annars! Kramar

2010-11-08 @ 23:20:37
URL: http://theyenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0