Helgen!

Ja förhoppningsvis blir ny blogg = nya tag!

Helgen som var har vart en kanonhelg, men med mycket arbete så jag är trött idag..
Arbetet var iofs kul, för det bestod i att montera klart växthuset! och klart är det!!!! (bara lite småpill kvar).


GLAD!!!



Det är ju inte alldeles lätt att göra sånna här grejer med en busig Tuva så vi fick lite hjälp av mina päron några timmar på lördagen. Annars har hon vart med och hjälp till... Men klart är det!!
Nu jäklar vad det ska odlas i vår!! ska väl få plats med en del på 18.7 kvm?!!?? hehe


Eftersom Tuva är en bondunge så ska man väl ändå få åka traktor lite då och då? eller hur?



Sagt och gjort!! Några varv på gården och Tuva är den lyckligaste ungen i hela världen!!
Kan säga att hon sov gott sen...


På lördagkvällen hade vi lite tjejmys jag och lillfisan. Anders var ut och härjade så vi var ju hemma själva.
Efter en snabb nattning av helt slut tjej så dukade jag upp ost och allt som man har till. Egentid!!
Hade tänkt att vara uppe lite längre än jag brukar, men efter den arbetsdan som vi hade avklarat så höll jag ut till kl 22, sen höll jag på att dö av trötthet...

Anders rullade in några timmar senare och sov till långt in på förmiddan så det var bara upp på morgonen och busa. Annars är jag ju riktigt bortskämd med att jag har en morgonpigg sambo som alltid tar morrnarna på helgerna.
När karln piggnat på sig fortsatte växthusbygget och jag höststädade på tomten. Fullt ös med andra ord så jag vågar inte ens skriva när jag somnade på kvällen....



Kommentarer
Postat av: Cizzi

Inte ett dugg avundsjuk på ditt växthus... inte ett dugg... eller jo lite... Ja okej då!! MYCKET avundsjuk!!!!! :P

2010-10-18 @ 15:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0