Mot Stockholm!

Idag är en stor dag!

Lantismorsan å lantisungen drar in till huvudstaden!
Vi har bara 8 mil dit, men jag är där väldigt VÄLDIGT sällan..
Trots att jag gillar att gå en sväng på stan (helst Gamla stan), och har en drös vänner där mm, så blir det nästan aldrig av.
Det ska bli jättekul att åka dit, se folk och göra nåt helt annat. Men jag vet med att efter ett par timmar i betongdjungeln så längtar jag hem.

Att bo inne i Stockholm, då missar man mycket tycker jag. Allt som händer i naturen, att inte kunna gå och spana efter nya vårtecken varje morgon. Känna lukten av jord, gräs. Kunna gå ut hur man vill, naken om man skulle vilja det utan att nån störs.
Lugnet som närheten till naturen ger en (iaf mig). Att bara kunna öppna dörren och gå ut barfota i gräset.
Grilla på altanen. Odla massa skoj.

Men jag vet väl att jag missar mycket att bo så här på vischan med.. Att gå på bio i den här hålan är ingen filmupplevelse direkt på vår unkna biosalong. Utbudet av shopping och restauranger är ingen höjdare.
Man missar många event av de olika slag osv.

Men, det gör jag så gärna så! Känner mig lite som tjuren Ferdinand ibland.... jag trivs bättre här, på min bondgård, där jag kan lukta på blommorna och...

haha

Men jag vet ju att många av er som läser här bor just i Stockholm,

Vad tycker DU är fördelarna med att bo i stan?
Och skulle du kunna tänka dig att istället på så här, att ha ett riktigt lantisliv??

ska väl tillägga att jag visst vet att stockholm inte bara är betong o trängsel, utan det finns fantastiska parker, stora grönområden, och att man kan spana våretecken i rabatter och andra sorts vårtecken (som att uteserveringarna sätter fart).
Så jag är inte helt lost... Menn jag har väl fördomar om stan precis som stanarna har fördomar om landet.
Precis som det ska vara!!

Kommentarer
Postat av: Alfva

Stockholm är såklart en hysteriskt vacker stad, med alltvad den har att erbjuda. Här ute vid vattnet är det förortsliv med naturen runt hörnet och city 10 minuter bort. Förmodligen det vackraste stället jag bott på, men ändå känner jag mig inte hemma.



För varje fördel jag ser med att bo i Stockholm ser jag minst två nackdelar och jag har alltid sagt att jag inte vill att mina barn ska växa upp här.



Fast jag vill ju inte bo på landet heller. Då blir man smutsig under naglarna! ;)

2011-04-06 @ 10:52:25
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0