sån dära vardag igen

Påskhelgen är nu slut. Och tror det vart den bästa påsken på länge. Trots att vi egentligen inte gjort någe annat än att jobba. Men vi har varit hemma tillsammans alla tre och Tuva är frisk och blivit sig själv igen helt.
Vi har fått massa gjort på tomten, så även om det är minst 1000 projekt kvar innan det känns som en mysig frodig tomt så är vi en god bit på väg.

Vädret har ju som bekant vart helt overkligt bra. Igårkväll var jag och Tuva ute och spatserade lite på gården, och det var som en ljummen julikväll. Helskumt!

Sen att jag inte tagit mig tiden att ringa runt till vänner som jag tänkt ringa länge. Men dagarna har vart fullt ös verkligen och kvällarna har jag kämpat med att hålla mig vaken. Vi har tittat på film nästan varje kväll, och gårdagens film var den enda som jag såg slutet på.....

Idag måste vi ta oss in till civilisationen. En keps/solhatt måste skaffas till lillfjantan. Förre årets hittar jag inte och skulle säkert vara för liten ändå. Stackarn hade det jobbigt med solen och har fått lite färg i ansiktet.
Och om jag känner Tuva rätt så väljer hon den mest rosa och glittrigaste hon kan hitta....

Och jag tänkte att vi skulle ta bussen in idag! Ett litet (gratis) äventyr!

Sist var inne i stan hittade jag dom här grejorna på rean:


En klänning (el eg en t-shirt i stor strl), en tuff scarf med döskallar som jag gillade mer än Tuva. Och en vintermössa som förhoppningsvis passar nästa vinter. Den kostade 16:- så skit samma!
Allt skulle ialla fall provas på en gång!

Nu ska jag ut och vattna i växthuset. Första natten för tomaterna där så jag hoppas dom inte har farit illa...
Ni som är trädgårdstöntar vet hur nervös den här tiden är nu... Jag lägger ner MYCKET kärlek och tid på mina plantor och om då kylan tar dom. Då blir jag lessen, på riktigt....

ha en bra dag!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh, samma scarf som kiara fick i rosa :) Och snygg mössa!

2011-04-26 @ 20:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0