hemma SJÄLV

Känns ordentligt skumt det här. Att vara hemma själv.
Tyst och lugnt.

Och vet ni vad det första var som jag gjorde nu när jag kom hem efter dagislämningen?
Tog ett varmt bad med massa skum och låg där länge länge och läste.

På en onsdag. På förmiddan.

Inte klokt vad härligt!

Nu laddar jag kroppen med lite koffein och bulle (och tyvärr en halsbränna som börjat blossa upp igen..). Sen ska jag försöka greja lite här hemma.
Bokhyllan på nedervåningen är nu på plats och ska fyllas. Det är mitt mission för dagen.

Igårkväll vart det en snabis ner till mormor. Tuva hade rejäl mormorabstinens och försökte ta sig till henne på egen hand. På sin trehjuling. Men efter en meter tyckte hon att hon försökt tillräckligt och att vi istället skulle ta bilen.
Sagt och gjort. Gladast vart nog mormor!


Bild från pappas 60årsfest/vigsel. En nöjd Tuva med en ännu nöjdare mormor!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0