läkarbesök

Idag är det dags för läkarbesöket. Blir skönt att få ordning på sjukskrivningen ordentligt. Känns inget vidare att gå hemma nu och inte ha papprena iordning.

Jag passar på att göra det besöket när Tuva är på dagis. För from denna vecka så är hon en 15timmars unge!

Och nu börjar det som jag tycker är jobbigt. När nån frågar "Hur mår du?". En inte helt ovanlig fråga när man träffar på nån.
Till närmsta vännerna så är det ju inga problem. Dom vet redan hur jag mår så det är lugnt.
Men de man träffar på stan och inne på Ica.

"Bra" är väl knappast rätt svar på den frågan. För mår jag bra så skulle jag ju inte behöva vara sjukskriven.
För jag mår ju som skit rätt ofta.
På öppna förskolan sa en av ledarna att jag såg ut som hälsan själv. Och det tackar jag ju för. Men smärta syns ju ofta inte utåt. Det syns väl att jag redan går som en vankande anka och att jag har ett jäkla besvär att ställa mig upp när jag sitter på golvet.

Men ska jag ut bland folk så vill jag ju se ut som folk. Helst både med kläder, lite smink och försöker hålla ett glatt humör.

Men bra, det mår jag ju inte. Men nu får vi hoppas att dom här timmarna varje vecka gör det lite bättre. Det borde det göra!

Kommentarer
Postat av: Alfva

Håller verkligen tummarna! Har ni fortfarnade bara 15 timmar/vecka eller har ni valt den tiden? En kollega bor nämligen i en 15-timmars kommun men nu har de helt plötlsigt 35 istället...



Hoppas läkarbesöket gick riktigt bra!

2011-08-23 @ 10:37:57
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0