lantisfamiljen goes filsurfning med stanarna!

Igår tog Lantisloppfamiljen bilen och drog till Stora Stockholm. Skälet var ett rätt så tråkigt ett. Anders farmor är inlagd på SöS, så vi åkte dit för att pigga upp henne.

Jag då som inte riktigt gillar att köra i stockholm, packade in galen dotter och en syckte man i bilen. Jag åkte på att köra som vanligt eftersom karln min är lite harig när det gäller stadskörning.
Jag är väl ine överförtjust i det heller men det funkar!

Vi följde gps:en genom hela jäkla stan. Förbi sergel o sveavägen, mot Söder Mälarstrand och vidare. Och den som ritat vägarna i stockholm verkar inte riktigt haft tillgång till nån linjal, eller så var han väldigt full.
Jädra vad med skumma korsningar och kringelikrokiga vägar och korsningar det fanns.
Och det kändes som vi åkte snirkelsnårkel genom hela staden.

Men fram kom vi, och ännu bättre. Vi kom hem med! Det var tur att natten igår var hyfsat, för alert är det man behöver vara när man är ovan storstadsförare som inte har nån som helst koll på vart vi ska.

Ja jag visste ju att vi skulle till Söder. Men va sjutton, hela Stockholm ligger ju söderut!

Nä, noll koll har jag på hitta i stockholm. Men hade jag stenkoll, då skulle jag vart en sämre lantis.
Eller hur?!

håll med nu....

Men jag vart väl lite stressad där ett tag det ska jag väl erkänna. Och om inte annat så kan magen skvallra. För en massa sammandragningar fick jag när jag körde..
Hemma i trygga lilla Norrtälje igen så firade med att gå på restaurang. Med Tuva.
Det händer inte ofta (inte att vi går på restaurang överhuvudtaget..). Vi käkade Kinamat och Tuva charmade stället. Som vanligt.
Vi hade ett fönsterbord mot gågatan, så Tuva satte sig i fönstret och charmade alla som gick förbi utanför.

För vilken vettig människa kan motstå en söt liten knasunge som sitter i ett fönster, tokflinar och vinkar?

Sen åkte vi hem och vilade upp oss inför nattjouren. Och den pausen behövdes kan jag säga. Som dom i Katthult säger. HUJEDAMEJ en sån natt.
När ska Tuvaluva fatta att man ska sova som en stock på nätterna?? Lillfjantan drömmer, hon tappar napp, hon kör wrestling i sömnen så hon spöar sig själv och vaknar.

Är lösningen ett madrasserat rum och silvertejp runt munnen så nappen hålls på plats?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0