mini-semester på G

Idag far vi.
I helgen ska sömniga staden Katrineholm (visste ni att staden blivit utnämnd till Sveriges tristaste stad en gång i tiden?), bli roliga staden Katrineholm. För den här helgen så är ju vi där. Så då är det med andra ord en skojig stad!

En helg med goa vänner, massa mat och gottis. Ikväll ska vi bjuda dom på middag eftersom de jobbar sent och vi vill åka redan efter lunch. Mest för att undvika värsta fredagsköerna i Stockholm...
Hittar vi nåt skoj ställe på vägen så gör vi ett pitstopp. Bråttom har vi inte.
Så nu håller jag på här hemma och packar och gör Gazpacho (som jag blivit helt frälst i) som vi ska ha som förrätt i afton. Sen blir det en texmex-gratäng till varmrätt.
Efterrätt har vi inte förberett nån, men jag vet att en stor påse med lösgodis står och väntar på oss där!!

Men nu efter en timmas fix så vart jag nu förpassad till soffan med vetekudden. Så först en paus efter allt hårt slitande... Sen fortsätter packningen.

Man kan ju undra varför det alltid blir så att Anders packande tar 5 minuter och mitt hur länge som helst?
(jag vet egentigen svaret där.. för herrn i huset packar sitt. Jag packar resten... För då vet jag i alla fall att allt kommer med... Varför ska det behöva vara så dårå??!!).

Det är även jag som alltid kör med. Men det gör jag med nöje! För dit är det motorväg nästan hela vägen. Och då får man köra fort!



                                                     Ha en bra helg kära vänner!!

                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0