vecka 23

Det är värst vad tiden går fort. Hinner inte alls med denna gång att vara gravid. Det bara rusar på.
Kvällarna är rätt så kämpiga , speciellt när jag jobbat eller gjort för mycket annat. Men det får väl vara så nu, att kvällarna tillbringas i soffan.
Tittade på förra omgångens magkort och kan inte riktigt fatta att jag kommer bli stor. Jättestor. Och fattar inte att man kan göra nåt med den magen som kommer bli.
Kul i november när alla galonisar och tjocka tröjor ska på. Med en trilsk knasboll och en trött tjock mamma.....

Jag försökte också klura ut när kroppen började bli sådär bred som den faktiskt blev. Det fattades kort mellan vecka 27-31 och det var därmellan nångång som jag vart BRED!
Anledningen till att jag inte tog några kort då var ju att huset brann ner, då var fotografering inte högt prioriterat inte.

Men jag är inte lika nere för tillfället längre. Även om jag gråter varje dag ändå. Kan inte komma ihåg att jag böla så här mycket förra gången?!

Om 2 veckor ska jag till barnmorskan igen. Har inte vart där sen vecka 12! Lite för glest mellan kan jag tycka. Bara för att det är andra barnet så har man väl inte koll på allt och inte alltid man mår tiptop inte.
Men då ska jag ösa över henne alla mina bekymmer! Kul för henne.

Sammandragningar har jag varje dag. Ju mer jag flänger runt desto mer har jag. En del känns ordentligt även om de inte gör ont.
Halsbrännan botade jag med losec så det håller sig i schack just nu.

Nu ska den lilla tjoven väga runt 500g så den börjar bli stor där inne nu. Vilket känns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0