VeCKa 25

Nu är jag ju iofs snart i vecka 26... men men...

Tjorven där inne börjar bli rätt så stor och numera vaknar man lätt av allt stökande i magen. Försöker fundera på när den sover och när den är vaken. Men jag tycker den röjer mest jämt. Så en sputnikunge till förväntar jag mig!!

Den här bilden är från när jag väntade Tuva:



Och här är för några dagar sen:


Större denna gång alltså, även om det börjar bli lite mer lika storlek. Hittills har det skillt bra mycket men jag tycker att tillväxten har lugnat sig lite nu. Men det är väl som det ska, att magen växer mer jämt nu.
Men kläderna envisas med att krympa i garderoben så det lär väl bli tält härnäst...

Jag är inte alls lika hungrig just nu. Har snarare ganska dålig aptit och blivit mer kräsen igen med vad jag äter för nåt. Är det nåt jag är osugen på så kan jag inte äta det alls utan få kväljningar.
Detta gäller alltså mat. När det är godis, snask, kakor och allt sånt. Där har jag inga som helst skrupler att få i mig. ALLT är gott!! Så det gäller att ha lite självbehärskning.

En stormfet Millan vill vi då inte ha!!

Annars är det väl som vanligt. Kämpigt.

Och det här med namn då. När tusan ska jag ha ro att fundera på det?! Vid det här laget förra gången så hade vi en lång lista med namn som vi börjat försöka banta ner. Nu har vi inte ens börjat skriva ner så det är långt kvar innan vi kan börja välja ut favoriterna.
bebisrummet har jag inte ens börjat med, itne i praktiken. Men i skallen har det tagit form så när jag väl sätter fart så ska det väl gå smidigt.

Längtar tills jag kan börja ta fram Tuvas gamla kläder och bebissaker. Jag har fått för mig att jag tror ha koll på vad som finns. Men troligtvis är det massa som jag glömt.
Lite nytt ska jag köpa:

*påslakan till spjälsängen
* första uppsättningen med kläder. alltså en body och en bralla.
* filt till vagnen
* Och sedan minitossor, overall och sånt. Eftersom Tuva föddes mitt i sommaren så finns inte det.

Påslakan och filt vill jag ha nytt eftersom annars kanske man inte kan skilja på bebiskorten efteråt. Om de är lika och har samma påslakan. Man ska inte behöva fundera massa på vem det är. Fast det får man väl göra ändå, för jag kommer ju inte bränna Tuvas gamla påslakan direkt....

Sen en efterlysning:
Jag vill ha gardiner med MOLN. Inte nödvändigt Gunila Axéns (det heter hon va?) även om det är väldigt fina. Men moln ska det vara. Märkesgardiner eller ej.

Tips på inköpsställe??!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj vilken skillnad på mage! :) Tyvärr kan jag inte hjälpa dej med gardin :/

2011-08-22 @ 20:55:44
URL: http://mamamill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0