VeCKa 27

Nu börjas det. Förvandlingen till padda!
Kanske inte pangboom att det syns än, men det KÄNNS!
Har en växtvärk som heter duga och det känns som om huden på sidorna på magen är på tok för ostretschig...
Ska jag behöva bli lika bred som förra gången? då kan jag lova er att ni kommer återigen få höra beklagandet om ankrövar och paddor.

Annars då?
Jorå, det är väl inte så att det blir lättare nånting överhuvudtaget. Bävar för vinterns skor och hur tusan jag ska få på mig några kängor alls. Hitta en vinterjacka som går att stänga och som inte ser helt för jävlig ut.

Halsbränna, ryggont, trötthet, hunger samtidigt som jag bara kan äta lite i taget, sparkarna mot blåsan och revbenen.
Tjohej så kul det är att vara gravid...

Fast, jag gillar min mage. Det gör jag. Lite småmysigt att gå omkring och vara lite sådära tjockis och "välsignad" som en del vill kalla det här.
Mysigt är det med att ligga med händerna på magen och gissa och undra vad det är för en liten krabat som ligger där inne.
Att det är en vilde, det vet jag redan.

Och sen att jag har ont, det behöver jag kanske inte tjata om. Hade en bra kväll igår eftersom jag vilat hela dagen så jag orkade skörda både morötter, potatis och tomater och plocka massa blommor.

Anders är nog rätt nöjd han med att jag inte jobbar längre eftersom jag inte är ett argt monster längre. Inte jämt i alla fall...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Konstigt det där att man "känner på sig" att det är en vilding i magen. Så var det när ag väntade Tova, och det stämmer verkligen... hon är tamefasen mer vild än tam. =)



Och bilder på vårt huset kommer snart. Ert då? =)

2011-09-02 @ 20:17:18
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0