amning + flaskmatning

Det går inte alls..
Eller ibland funkar det. Men det har gjort mig stressad över amningen, ska det funka denna gång eller blir han bara arg?
När det funkar, en av 5ggr kanske, då känns det bra och jag tycker amningen är okej. Men när det inte funkar så slutar det med onda bröst, en skrikande Vide och en storgråtande mamma...
Han blir bara arg och ger efter ett tag upp och somnar av utmattning. Då hinner han inte bli mätt ordentligt utan vaknar snart igen och då samma visa...
Och Tuva blir ganska så påverkad, när Vide blir arg och jag blir frustrerad och stressad...
Nån mysstund är det då inte...

På nätterna funkar det oftast bra som tur är!

Jag började flaskmata igårkväll med bröstmjölk. Det gick jättebra och han åt lugnt och sakta ca 80-100ml.
Han har även fått flarran några gånger idag.

Nackdelen är att det är meckigt som tusan. Det tar tid att pumpa ur och Vide hinner hungra ihjäl så det hela blir ganska så stressigt ändå. Det är knepigt att få nåt ur tuttarna när Tuva härjar omkring, Vide är hungrig och jag inte riktigt fått in pumptekniken... Och hur fanken gör man när man inte sitter hemma i soffan?!

Tanken är att delamma och ge resten på flarra en tid nu och sen gå över till ersättning kanske vid 3 mån om det funkar att hålla på så här. Jag skulle tro att mjölken kommer sina så småningom, fast just nu känns det istället som produktionen ökar när jag börjat pumpa, men det tar väl ett tag sen kanske det blir mer stabilt igen. Vet ju inte riktigt hur mycket han kommer vilja äta per gång. Men 100ml känns som en rimlig mängd kanske...

Har DU några flaskmats-tips?!
jag har inte så stor koll på när det gäller bröstmjölk på flarra....

Kommentarer
Postat av: Malin

Tjoohej!

Flaskmatning funkade hur bra som helst för mej. Både Ninja å Norton fick bröstmjölk på flaska när dom var 4 dagar gamla tills dom var 4 månader.

I början pumpade jag var tredje timme, hade så mycke mjölk så jag sparade både i kyl å frys. Sen var det bara å ta fram å värma i vattenbad.

Jag tog me pumpen när jag åkte nånstans. Vi hade en liten elkyl i bilen. :)

Funkade toppen.

Bara skita i att amma om man inte gillart! Hellre en glad mamma å ett nöjt barn....

2011-12-28 @ 18:28:05
URL: http://stortochlitet.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag har en elektrisk pump, funkar skitbra!! När wilmer va liten pumpade jag när han inte var hungrig och frös in. Värmde i varmvatten sen bara...

2011-12-28 @ 19:02:07
Postat av: Cizzi

Har du en elektrisk pump? Jag har en som jag ska sälja... en Medela Swing. Hör av dig om du e intresserad...



Annars har jag inga bra flask tips med bröstmjölk. Ge han mjölk och blir han inte mätt, så ge ersättning.

2011-12-28 @ 20:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0