Får jag lov att presentera...

Här är han. Världens bästa kille. Som ska heta Vide!





Och det var tur att jag kollade av kameran nu, för oj vad dåliga vi vart med att knäppa
kort på honom. Som vanligt är det mest kort på Tuva, vi glömmer visst den nya lilla
krabaten.... oops!

Idag var vi till MVC för att ta PKU-testen. Stackarn var svårstucken så han fick agera
nåldyna. Barnmorskan som tog testet vart alldeles svettig för att hon tyckte det var så
jobbigt att behöva sticka honom så många gånger...
Fast han skrek inte så värst mycet, det var först när han skulle vägas som hela stället
fick höra att han fanns. Hua för att vara naken....

Amningen går fortfarande lite hackigt... Har fått sår nu på ena bröstet så det är ju mindre
skönt... Och än har inte mjölken runnit till, men jag hoppas verkligen att det gör det
snart för unge herr Vide är hungrig... Han är inte så nöjd på nätterna när han drar igång
sitt mat-maraton. Vid 03-04 snåret (då efter typ 6 timmar konstant snuttande) då är det
total öken i boobsen. Det hinner liksom inte med att ladda om på den sida som han
inte äter på. Blir det inte bättre inatt så får han lite ersättning då.

Men han får i sig lite ialla fall. Och nåt finns i tuttarna, för det ser vi tydligt resultat på.
I form av spyor. I mängder!
Japp, vi fick ett spy-barn till!!

Än så länge har ingen blues kommit. Idag har vart så fullt ös så jag knappt hunnit tänka..
Så vi får se om en dipp kommer snart.



Så jag är med andra ord fortfarande lycklig och fånigt hurtig. Men trött....
oj så trött....

Kommentarer
Postat av: Cizzi

Vilket fint namn! Å så söt han är :)



Kram!

2011-12-09 @ 16:57:32
Postat av: Alfva - i preggoland!

Åh, Vide så fint namn! Fanns med på vår lista förra gången om!

Och nu tycker jag definitivt du kan låna ut de tjejnamn ni hade! ;)



Hoppas det rinner till i brösten snart, det är ju hopplöst! Och har du skaffat amningsnapp? Och såna där luftsaker till brösten som du har mellan amningarna för att inget ska kunna skava? De var GULD värda kan jag säga!

2011-12-09 @ 17:36:24
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Jenny- mamma till alde

Åh så söt!!! Vide är ett jätte fint namn, Aldes bästa killkompis hos dagmamman heter så, de kan inte vara utan varandra verkligen.



Är nyfiken på hur allt gick till med förlossningen! Gick det fortare än med tuva?



Skönt Att ni mår bra! Massa kramar från oss och grattis igen!

2011-12-09 @ 18:31:15
URL: http://jennysjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0