inte lätt alla gånger att bli storasyster....

Tuva har ganska mycket krämpor stackarn. Och det är skitsvårt att veta om hon bara
inbillar sig eller om hon faktiskt har ont.
Ett tag nu så har hon klagat på magont. Men det kan vara sympati-magont som hon fick
samtidigt som gravidmagen började göra riktigt ont.
Men hon fortsätter klaga på magont. Hon har inte ont när man petar och klämmer.
En syskonreaktion kanske för att få lite uppmärksamet, eller verkligen ont?!

Svårt det där. Fortsätter det så ska vi naturligtvis kolla upp det.

Nu väntar jag på att Anders och Tuva ska åka hemifrån en stund. Hon börjar bli
ordentligt rastlös här hemma, och gårdagen var inte alls så bra som jag hade hoppats
på. Utan dagen vart mest en pina.
Så idag får dom fly fältet. Då ska jag passa på att vila en stund. För se det fick jag inte
göra igår eftermiddag för Tuva som vart skitarg på mig när jag gick upp för att vila.
Hon vill ha koll på sin mamma....
Det blir nog bra i nästa vecka när det är dagis som vanligt. Hon behöver det.
Få leka av sig och få komma tillbaks till sin vardag igen.

Det är jobbigt för henne när mamsen ständigt har en bebis i famnen...
Så smekmånaden börjar väl gå över lite grann, men det funkar än så länge jättebra ändå!

(har börjar skriva på förlossningsstoryn, hoppas på att bli klar idag...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0