julafton 2011



Vi har haft en underbar jul. Även om jag mest har ammat och vart trött, men Tuva har haft så skoj så jag lever på hennes julglädje!

Julafton spenderades hos mina föräldrar, dit också gammelmormor, gammelmorfar och min morbror kom.
Och det blev så lungt som det går med 2 kids i huset.
För Tuvas del blev dagen en enda lång längtan efter tomte och klappar och jag fick backflash om hur jobbig julen faktiskt var när man var liten...

I väntan på tomten.....



Efter maten, som intogs tidigt på förmiddan så att gammelfolket skulle orka, så kom äntligen tomten!!
Tuva var inte alls blyg utan studsade som en uppåttjackad känguru när han kom!
Skägget var såklart väldigt intressant.....



Och när tomten gått så fick vi oväntat besök. Av inte mindre än 5 tomtar till!! 
Vi måste vart förbaskat snälla iår som fick besök av totalt 6 tomtar 



Det var kul med massa besök, även om det blev lite mycket för Tuvaluva där ett tag med massa tomtar och massa julklappar.
Tyvärr blir det alltid en klapphysteri och jag tycker det är rätt så jobbigt eftersom det inte lär Tuva att uppskatta det hon får. Mycket vill ha mer och ett habegär växte fram under kvällens gång (som för många andra barn med..)
Nästa år ska vi styra det bättre och ha ett maxantal klappar. Det blir för mycket av det goda...

Julfirandet för en liten 2,5vecko gammal bebbe är slitsamt.... Han sov sig igenom större delen av julafton. Sov han inte så åt han. Eller kräktes...
Men lilla Vide skötte sig exemplariskt och impade på gammelfolket!



Men när alla klappar var öppnade så rådde en skönt lugn, när vi vuxna kunde sitta och ta det lugnt med ost och kex i soffan och Tuva lekte med sin favvojulklapp:


Mac!
Kan lugnt säga att Bilar var årets tema för julklapparna. Blixten och gänget är hon totalt insnöad på nu, och legot med Mac, Blixten mfl var det bästa av allt (tack mormor!).

Nu är julen slut och mellandagarna är här. Anders jobbar på som vanligt så julen vart väldigt kort i år.
Men det gör inte så mycket. För min del flyter ändå dagarna ihop nu när jag bara ammar och tvättar...
Fast trots det så har julen vart kanon!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0