läkarbesök med lille herrn



Idag var vi på återbesök på BB Stockholm. Läkarkoll och hörseltest. Hann knappt komma dit förrän allt var godkänt och klart! Men eftersom det är så långt att åka så gick det åt hela förmiddan.

Nu har v en paus hemma. Snart blir jag å lillgrabben kvar hemma själv eftersom Anders och Tuva ska åka till dagis och julpyssla! En grej som jag väldigt gärna velat vart med på. Men med tanke på att stället kommer vara fullt med barn och föräldrar och en hel del snuvor som går så vågar jag inte ta med Vide dit.
Får tokpyssla hemma istället!

Däremot ska vi hela familjen åka till kyrkan ikväll. Kyrkan? tänker ni kanske. Det är ju inte direkt Millan-style som ni vet. Men dagiset fixar det så fint här att dom har luciatåget i kyrkan på kvällen. (kyrkan ligger precis brevid...). Och ska dotter min vara med i ett luciatåg. Då spelar det ingen roll vart det är!!

Natten här var väl kanske inte den bästa hittills. Vide tyckte vi skulle ha luciavaka och var klarvaken fram till efter midnatt. Stackarn hade magknip och kunde inte alls somna om. Är väldigt tacksam över att han hade magknip i det tysta... Inte mycket skrik utan mest onda miner och gnyeende. Så Tuva sov gott trots det!
Vi har köpt Sempers magdroppar (det gav vi även Tuva), och jag hoppas att det lugnar mer magen lite.
Han har inte mycket problem med det, men kan man ta bort även det lilla så är ju det bra!!

Idag är han förresten en hel vecka gammal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0