sätta fart på förlossningen!?

Sista fredagen som tjockis?
Kanske? Förhoppningsvis....

Kvällen igår var lugn med förvärkar. Skönt tyckte jag och somnade rekordtidigt och sov sen så bra som man kan göra nu! Tuva kom inte in till oss förrän vid 04 så även hon är piggare idag.
Idag ska hon få vara med farmor ett tag medan jag vilar. Tänkte även försöka hinna med att handla lite mat.
Det är ju helg så då måste man ha gosaker att mumsa på!

Den dära tusen nålar känslan mellan benen håller i sig även om den inte är lika intensiv längre, kanske bebis ligger mot nån nerv eller så nu. Vad det än är som gör ont så har jag väldigt svårt att stå och gå nu. Går omkring som en gammal tant med alldeles för mycket framåtvikt.. Och som molande mensvärk är det mest hela tiden nu.

Så kom igen nu... Det känns som om det är så lite lite kvar innan det ska sätta igång..
Jag vill hjälpa det på traven, ge det en sista skjuts liksom.
Men jag vill inte äta 17 ananaser, inte dricka ricinolja, färdknäppen är inte att tänka på, tvätta fönster innebär stå på en pall och det vet vi ju hur det gick senaste.... Promenad kommer det bli imorgon då jag tänkte att mamma min ska få valla omkring på mig. Stimulera bröstvårtona har jag hört ska sätta igång men jag vet inte hur mkt och hur länge, det står olika överallt.. (Janet??)

Har du några tips som du hört funka?
(och jorå, google har jag hört talas om, men jag vill ha DINA tankar...)

Det borde ju funka med nåt trix nu när jag vet att kroppen börjat bli förlossningsmogen (slemmisen släppt i omgångar, tappen mjuk och kort, förvärkar som gör att det känns som om utgången där nere så halvt öppen osv)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet, visst är det störigt med alla olika bud... Jag har tyvärr inget bättre att komma med...

2011-12-02 @ 08:21:30
Postat av: Malin

Jag provade allt när jag väntade Ninja. Inget hjälpte!!! Gick ändå 14 dagar över tiden.

Sen kollade jag på American history X en sen kväll/natt å då äntligen satt det igång.

Sååå... Kolla på film å sluta tänka på förlossning???

2011-12-02 @ 08:33:05
URL: http://stortochlitet.blogg.se/
Postat av: Alfva - i preggoland!

Tror tyvärr inte det finns någon mirakelkur, fast jag hoppas ju att din bebis kommer ut snart såklart.

Det där hallonbladsteet som alla pratar om - det är inget då?

2011-12-02 @ 11:31:25
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: ida

Koka knäck! Sägs att det ständiga rörandet ska ha påverkan. Har 2 kompisar som gjorde det 24 timmar senare hade båda fött! Kanske var det, kanske inte hur som hellst gott med knäck vid jul! :) Lycka till! / I

2011-12-02 @ 13:33:33
Postat av: Janet

Ja men rörandet kan ju faktiskt vara något. I många kulturer dansar man ner barnen i förlossningsgången och det är ju samma rörelse som de ber en att göra när det liksom är dags. Förutsatt att man gör medrörelsen med höften annars tror jag inte att det spelar någon roll... Det var jag som postade den översta kommentaren by the way. Glömde skriva namn! Puss hjärtat och trevlig helg, vi hörs på måndag ;)

2011-12-02 @ 13:42:06
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Sexa loss där hemma ;) det har ju funkat för många och sperman sägs ju vara magisk :P



SPÄNNANDE!!

Kramar

2011-12-02 @ 23:04:17
URL: http://jennysjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0