tänk om varje morgon var som den här!

JAg och Vide går upp vid 07, för att inte väcka prinsessan som smugit sig in till oss och ligger
toksnarkar.
Vide får tokäta i soffan sen somnar han. Då är det dags att väcka Tuva.
Så nu har vi 2 haft en mysfrukost i lugn och ro och glor nu lite på bollibompa.
Så idag är jag pigg, vi hade en bra natt med. Storasyster sov hela natten (hurray!)
och lillebror sov först ett långt 4 timmars pass, sen var det varannan timma mat.
Det är en jättebra natt tycker jag!

Precis som morrnarna före söta Vide kom. Och det är nog lite skönt för Tuvaluvan, att
saker kan vara "som vanligt" ibland med....

Men snart är det dags att sätta fart på båda ungarna och deras morsa.
Idag är första riktiga dagisdagen sen lillebrorsan kom!
Och Tuva längtar! Sen får vi se om det håller i sig under alla påklädesmoment... eller
om det blir brottningsmatch som vanligt.

För va är det egentligen med 2,5-åringar och ta på sig kläder?
Tuva vill bara slänga av sig kläderna hela tiden, och springa omkring och skrika
NAKENFIS!!!!! Vi borde med andra ord bo nån annanstans än i kalla Sverige...

Kommentarer
Postat av: Alfva - i preggoland!

Jadu... kläder är ju INTE poppis. Vi har ju infört att det inte blir någon frukost innan hon klätt på sig, så nu är det sällan några problem längre - för hungrig är hon! ;)



Låter som en underbar natt. Du har ju sovit mer än mig! :p

2011-12-20 @ 09:46:01
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0