lycklig!

Hej hopp.. Jag börjar undra hur fasiken jag ska få tid att blogga nu för tiden?
och nu är Anders ändå hemma och kan greja en massa....

Men jag mår skitbra! Från att ha mått kasst så länge så känner jag mig nu
glad och harmonisk.
Är själv förvånad, och lättad, över hur bra allt känns. Med Tuva som nyfödd hade jag
det ganska så jobbigt och fick en förlossningdepp och var bara så utmattad.
Jag har jobbigt med rejäla eftervärkar (måste ta voltaren hela tiden), 
blåsor på ena bröstet (amning går sådär än så länge...) och så måste jag smeta på 
bedövningssalva mellan benen eftersom jag sprack en he ldel.. Det gick lite för fort
där ett tag så kroppen hann inte med riktigt.
Men även om det är jobbigt att ha ont så känns det överkomligt med tanke på hur
ont jag haft de senaste månaderna..

Nu gick den här förlossningen undan så jag hann aldrig bli trött. Sen att jag inte sov nåt
på nästan hela den här natten och räknar inte med att få sova på ett bra tag nu..
Det är ju helt annat nu när man har en galen unge här hemma att ta hänsyn till!
Man blir intvingad i verkligheten och alla rutiner på en gång. Vilket kan vara ganska
så skönt med, även om en tupplur på dagen inte skulle vara helt fel...

Jag tror nog att adrenalinet från förlossningen fortfarande sitter i lite, för jag känner mig
lite väl speedad så tröttheten kommer nog ikapp... Men just nu är livet toppen!

ska ornda lite bilder till er snart med. Men den här dagen har gått så vansinnigt fort!
MEn bilder, det tar vi. MASSA!!!

Och det är med namn ja... Vi har inte spikat nåt än. Men vi har egentligen bara ett
bra namn som vi gillar, men vi ska suga lite mer på den karamellen innan vi bestämmer helt!

Och vet ni vad jag ska göra ikväll då? Mer än att vara mjölkko...
ÄTA BRIEOST! I MÄNGDER!!!

Kommentarer
Postat av: Anneli Gisselson

Ååå vad härligt!! Grattis igen! Känner igen det där med Adrenalin kicken man levde på ett tag i början :) Ha det så mysigt nu alla 4 så kommer vi gärna och kikar på underverket när ni har tid och lust med nyfikna tanter, hihi! KRAM Anneli

2011-12-08 @ 18:16:07
Postat av: Ullis

Åh så kul att höra att Du mår BRA med vissa undantag... GRATTIS till ER lille kille!!!

KRAMAR

2011-12-08 @ 20:09:24
Postat av: Jessica

Det här inlägget skulle jag själv kunnat skrivit (eller jag kanske till och med skrev ett liknande) efter att Tova var född! Vet precis hur du känner!



Grattis igen och mys på nu!

Kramar

2011-12-09 @ 11:01:15
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0