jag å mitt bloggande

Har blivit utmanad av Jessica, att svara på lite frågor ang mitt bloggande. Många av er kommer att känna igen frågorna..

1. Hur länge har du bloggat?
Jag började blogga när jag väntade Tuva, så för ca 2 år sen. Då hette min blogg tjockissafari. Det var så jag kallade min graviditet. Då var det mest min växande mage som låg i fokus. Nu handlar min blogg om det mesta som rör mitt liv. Såklart är det mycket Tuva, eftersom hon är det viktigaste i mitt liv! 

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Ca 20 st, men jag tittar inte in till alla dagligen, det är runt 10 som jag läser varje dag.

3. Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är väl en sorts mammablogg. Men flera är också vänners bloggar som jag inte träffar så ofta!

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
oja! Dumt vore väl lite annars när det är mitt eget liv som jag skriver om!

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Det tycker jag, men man tänker alltid på det när man skriver. Jag lägger ut en del bilder. Men brukar undvika att ha med bilder på för mycket vänner och släktingar. Ibland gör jag det, men jag vill inte lägga ut andras liv i cyberrymden!

6. I vilken utstäckning bloggar du för att få bekräftelse?
inte alls skulle jag väl säga. Bekräftelse på vaddå? Jag har inte direkt en videoblogg där jag står och svamlar massa skit framför spegeln. I vissa frågor är det väl mer STÖD som man är ute efter.

7. Har du träffat folk IRL, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nix, men det vore lite kul. Dom bloggar jag har följt länge nu, man har ju lärt känna personen i fråga varteftersom. Jag läser inga "ytliga" bloggar som handlar om mode och sånt tjafs. Är flera personer som jag skulle vilja träffa!

8. Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
JA! en del verkar inte ha en tanke på vad de lägger ut för information och bilder. Det är bedrövligt!

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
hmmmm. nu får jag klia mig i huvet ordentligt. Det jag kan komma på är att jag borde väl yoa eller meditera den lediga stunden istället. Nä nu kom jag på en sak till!
Det är väl kanske ingen nackdel. Men jag har många vänner (alltså "riktiga" vänner, ni vet dom som man faktiskt träffar, på riktigt..) som läser min blogg. Dom har ju alltså stenkoll på vad som händer i mitt liv, men jag har inte en susning om vad do har haft för sig när man inte hörts av på ett tag. Har flera vänner som kikar här ibland och uppdaterar sig om jag inte hört av mig på länge.
Det är väl ingen nackdel egentligen...

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Det tror jag nog. Sen om vad och i vilken utsträckning det återstår att se. Men det är rätt kul det här med att blogga.


Den här gången utmanar jag: Karin, Ulrika, Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0