jobba!

Nu är det klart och bestämt när jag ska ut i den riktiga världen igen. Ni vet den där världen där man inte byter bajsblöjor hela dagarna, har matkladd över hela sig, letar nappar o snuttisar till förbannelse jämt. Slipper säga ajaj mest hela tiden.

Istället ska jag byta ut mina dagar mot kunder, blommor, jobbkompisar och tider att passa...

Men jag börjar lugnt. Det blir bara deltid under våren. Mer kan jag ju inte jobba eftersom Tuva börjar på dagis efter midsommar först. Så det blir torsdagar o fredagar, och varannan lördag.
På måndag ska jag på iväg på personalmöte, för första gången på läääääääänge.
Både längtar till jobbet och inte. Skönt på ett vis att jag inte behöver skola in Tuvan samtidigt utan tar det sen när jag kommit in i jobbet och så. Då blir det inte så mycket förändringar på en gång.
Tror nog att jag kan uppskatta tiden med Tuva ännu mer om jag får komma ifrån 2 dagar i veckan...

Och att jobbar fredagar när Anders är hemma är nog inte så dumt. Jag förväntar mig då givetvis en klar god middag när jag kommer hem på kvällen. Vad tror ni om den planen? haha

Men det finns ett aber med att börja jobba igen. Jag är fullkomligt livrädd att värken ska öka på igen då... JAg blev sjukskriven nästan ett år förut pga huvudvärken. Jag är väldigt stresskänslig, och måste försöka anpassa mina arbetsuppgifter där jag inte utsätts för för mycket stress.. Att vara florist i sig är ju inte så stressigt (inte mellan högtiderna iaf).
Men i en handelsträdgård under våren när det har blivit en sån trädgårdshype, då är det fullt ös vill jag lova.
Då hinner jag sällan vara just florist utan står mest o matar i kassan, svara på frågor, släpar jordsäckar, svarar i telefon mm mm mm mm mm. Fast klaga ska jag inte göra, för jag har en toppenarbetsplats!

kolla in här: http://www.youtube.com/user/gostakron#p/a/u/0/Y_MFxRSdTmQ
Ni behöver ju inte lyssna på chefens babbel, men det är fina bilder!


Men lite skoj ska det allt bli. Tyvärr har min närmaste arbetskompis slutat fick jag resa på för några dagar sen.
Tråkigt. Fast jag har flera andra bra vänner där med som tur är!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

"Tror nog att jag kan uppskatta tiden med Tuva ännu mer om jag får komma ifrån 2 dagar i veckan..."

-Precis så känner jag med. Jag är lite less på att vara hemma nu så jag uppskattar ju inte tiden när jag är hemma med min lilla bebis. och det är ju inte så jag vill minnas den här tiden...som en lång tröttsam och tråkig tid.

Så vi vinner nog på att börja jobba igen, om än lite i taget =)

Tänk dig bara att ta en jobb-fika och snacka skit! Jäklar vad najsigt =) haha

2011-02-17 @ 20:16:59
URL: http://mrsjessie.blogg.se/
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Så söt hon är!

Roligt att du ska börja jobba, det kommer bli så bra tror jag. Men otäckt med huvudvärken!Är det Hortons du har eller? Har en kompis som har det, inte alls kul!

Hoppas allt är bra med er!

Kram

2011-02-17 @ 23:53:38
URL: http://theyenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0