listfreaket

Jag sitter med tusen listor framför mig och försöker få lite struktur på allt. Man vill ha med allt, men måste banta bort det som inte är helt nödvändigt.

Frågor du Tuva så är allt nödvändigt.


Men mammaaaaa!
Jag MÅSTE faktiskt ha med mig alla gosedjur, alla bollar. Och mina traktorer kan jag ju inte vara utan?
Och hur ska jag klara mig utan mitt lego? Och det skulle vara rena barnplågeriet att åka utan dockhuset!
och så måste jag ha med mig ALLA kläder jag har, för det är ju så roligt att byta kläder hela dagarna
Och så måste....

Skulle tro att Tuvas tankar går ungefär så! Så jag frågar inte vad hon vill ha med!

Bilen kommer bli tvärfull, och den där jäkla vagnen tar upp nästan hela bakluckan. Vi vill ta med storvagnen eftersom den är överlägset bäst i snö. Alla ni som har skotrar och har gått där det inte är bra plogat vet att det går trögt som satan!

Funderar med på NÄR vi ska åka. Vilken tid liksom... Först hade vi tänkt åka vid midnatt så man är framme vid 7-8 tiden på morgonen. Och hoppas att Tuva fortsätter sova när vi flyttar henne till bilen när vi åker hemifrån.
Ett annat alternativ är att åka kl 20 och natta Tuva i bilen, då är vi framme vid 03-tiden. Huset är varmt när vi kommer dit (vi trodde värmen skulle vara nerdragen). Men att då bädda rent och få upp resesängen verkar lite jobbigt. Eller??

Vad tror ni? vad är minst jobbigast???

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag röstar för att ni åker vid 20. Då är ni säkert piggare de flesta körtimmar samt att ni kanske får några timmars sömn när ni kommer upp.. Kanske ni kan sova lite obäddat och med tösen mellan er några timmar imorgonbitti istället för att bråka med resesäng och lakan mittinatta =)

Kör fösiktigt. Ni har dyrbar last (som min pappa brukar säga)

2011-02-04 @ 14:36:15
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0