oreda på utrustningen

Jag ska inte klaga. Absolut inte. MEN

Inte mycket har gått smidigt idag. Först ut var min snowboard. Nån ska få en rejäl utskällning, vet ej vem, för att ha lånat min bräda utan att fråga och fullständigt misshandlat den. Såg ut som om nån åkt på barmark med den. Alltså REJÄLT med repor. Så det vart inte så mycket åkning för min del idag, för den fick lämnas in på slipning o vallning.
NÅN ska få rejält med skäll. För det är inte okej!

Sen upptäckte mamma att hennes nya pjäxor inte alls passa till bindningarna. Men efter lite om och men fixa dom i skidverktsan det.

På vägen till backen upptäckte Anders att nån hade lånat hans skidor och ställt bindningarna helt fel. Okej om man lånar skidor, men då återställer man allt efteråt!

Vi tar oss till liften, då håller farsan på att tappa skidorna så vi få stanna till att mecka med dom med.
Så alltså 4 av 4 utrustningar var det pajko med. Suck, våga inte ens titta på hur mycket klockan hade blivit innan första åket vart....

Men Tuva har haft en kanondag. Först förmiddan inne med mormor. Sen tog vi snowracern och åkte som tusan i backen!
Och en annan sak som varit väldigt bra, var att min borttappade bilnyckel är upphittad och ligger i informationen på ica.
JAg upptäckte att nyckeln var borta på natten just när vi skulle åka upp hit. Men då var det inte läge att undersöka närmare vart den var. Men nu kom jag ihåg att ringa till affären. Och jorå, där var den. Tur det!! Inge bra med borttappade nycklar inte....

Nu ska vi basta. Ska försöka föra över lite kort till datorn ikväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0