spara pengar!

Har ett tag tänkt tanken att man kanske skulle ta bussen ibland in till Norrtälje.
Och det är ganska KORS I TAKET för min del.
Jag är inget fan av kommunalt eftersom jag är lite för bekväm av mig, + så sitter alla och snorar och hostar mest hela tiden. Och för att inte tala om alla jobbiga brunstiga ungdomar...

Men nu när jag har lite tunt i plånkan så är det dags att tänka om lite. MAn åker ju faktiskt gratis med barnvagn, och jag betalar väldigt mycket i bensinpengar varje månad. Så nån gång ibland så kan man ju ge sig på bussen.

MEN

Jag bor ju på landet va... Kollade just upp hur det skulle funka att ta sig till öppna förskolan, som ligger på andra sidan stan numera. Det skulle innebära 1 byte och dessa tvår resor tog 48 min de flesta avgångarna. Lägger man då till tiden det tar att gå till hållplatsen, ca 15 min, så tar det över en timma att ta sig!!! Tur å retur blir alltså typ 2.10 min!!! När det tar en kvart enkel väg med bil....

Lockande? inte så värst!!

Så att ta bussen just till öppna förskolan kan vi nog glömma. Och de gånger jag bara åker in för att traska omkring händer inte så värst ofta. Inte tar jag ju bussen när jag ska mathandla inte!

Tricky tricky...




Vilka är DINA spartips????


Kommentarer
Postat av: britta bloggar

Åhnej det var ju knappast tänkbart med tanke på tidsskillnaden mellan kommunalt och bil..

2011-02-27 @ 20:20:19
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Jessica

Fasen vad drygt att det är sådan skillnad i restid, för det är ju bra om du får åka gratis med barnvagn (så har vi inte här uppe...).

Ett spartips är att skriva matsedel (och hålla isg till den) och sedan storhandla. Så har vi gjort i flera år, är väl så gott som tvungen när vi är stora familjen, och det är både pengar-sparande och praktiskt. och så sätter vi in en viss summa på icakortet varje månad så där har man mer koll på mat-pengarna.

2011-02-28 @ 08:16:27
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0