18 mån kollen

Idag var det då alltså ettåetthalvtårs-kollen.

Hepp!

Lilla damen är nu en stor dam. Åtminstone så har hon vuxit en hel del sen vi var där sist.

26 okt
vikt: 9.8 kg
längd: 78 cm

Idag:
vikt: 10,2 kg
längd: 81,5/82 cm

Vikten är alltså ett halvt kilo. Det är ju inte så väldans mycket. Men längden! På 2,5 mån har hon vuxit nästan 4 cm.
Det tycker jag är rätt mycket det.

Annars kunde hon allt som kontrollerades. Stapla klossar, rita, peka vart näsa, mun etc finns. Och kom fram till att det är 10-15 ord som hon använder dagligen nu när det rasslat till den senaste veckan.

Sprutan gick det bra med. Såklart vart hon ledsen när det stack till men det gick över snabbt. Skönt!
Nu återstår bara att se om hon får massa feber och det tresslet efteråt.

Vart era risiga efter sprutan?

Reaktionen väntar lite på sig med denna spruta, kommer om 5-15 dagar. Men det visste jag innan. Så jag planerade in sprutan i god tid innan vi drar till Umeå 28 jan. Vill ju inte lämna bort en risig Tuva och bara dra iväg!


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu är det lugn och ro här hemma. Men snart så ger jag mig iväg till yogan. Är välbehövligt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0