dagisbesök

På förmiddan fick vi äntligen arslet ur vagnen. Vi har pratat hur länge som helst om att vi ska åka till dagiset där Tuva ska vara. Dels för att höra efter lite om och när Tuva får plats, + att visa Anders mitt gamla barndomshem.
Det finns bara bra saker med det dagiset, jag har nämnt dess för men är värda att nämnas igen:

 * Det ligger bara nån kilometer härifrån. Vi äger all mark fram till dagiset så vi ska köra upp en gammal traktorväg som går dit. Vi kommer med andra ord kunna GÅ och hämta Tuvan. Inte illa!!
 * Min gamla dagmamma jobbar där.
 * Jag känner alla som jobbar där, och de flesta föräldrar med för den delen.
 * Huset där dagiset ligger är mitt gamla barndomshem. Flyttade därifrån när jag var 12.
 * Vi arrenderar fortfarande gården som dagiset ligger på, så det är verkligen hemmaplan.

Det är verkligen perfekt!!
Dom tyckte det var jättekul att vi kom på besök. Tuva som är totalt oblyg kände sig som hemma direkt och började leka med andra barnen. De 2 veckors inskolning som de brukar ha, det kommer nog inte behövas....
Vi lämnade henne själv på nedervåningen när jag skulle visa Anders mitt gamla flickrum. Tror inte ens Tuva märkte att vi varit borta. Och inte ville hon åka med oss hem heller, utan hon ville givetvis vara kvar!


Men hallå! Vi kom ju just hit jö! Jag vill ju leeeeka. Men maaaaaammaaaa!
(bilden är ju visserligen tagen hemma innan vi åkte, men vad gör väl det)


Nu tlll det negativa. Hon får inte plats förrän i slutet av juni....
Aj då, eftersom jag börjar jobba i mars nångång.... Så det blir 3 månaders pussel som får involvera många släktingar.
Anders ska ta en pappadag i veckan i alla fall. Kommer ju troligtvis bara jobba ca 3 dagar i veckan så det ska nog gå.
Så lite ändrade planer bidde det. Hade hoppats på att kunna skola in henne i början av mars så det var klart tills jag började jobba. Men men...
Tuva kommer alltså vara nästan 2 år innan det blev dagisdags för henne.


Sen var det lite lek o bus här hemma innan sovstunden.

Det är tur att hon inte har så mycket saker.



Nu väntar jag på att Tuvan ska vakna, då drar vi iväg till Rimbo badhus!
Blir badhuspremiär för lillfisan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0