gäsp

Just nu: Tuva är sur på sin mamma för att hon inte kan fixa så lilla leksakstraktorn blir en stor traktor som man kan åka i..

Nedrans mig att inte kunna trolla!!!

Fast själv har jag faktiskt kört traktor idag. Har övningskört plogning med farsan. För gissa vem som är plogningsansvarig för gården under ett par veckor nu?

JAJAMEN! Bondungen själv!

Gick väl bra idag, sen får vi se hur bra det går när jag sitter utan coach men med en Tuva istället. För hon måste ju hänga på då när vi är själva hemma. Forsättning följer säger jag bara...

Annars har dagen gått i seghetens tecken. Minnena från när Tuva bara var ett par månader kommer tillbaks alltmer eftersom vi får sova ungefär lika bra just nu.
Från strax efter 01 till 7-snåret sov jag i hennes rum. Hon vaknade och var jättelessen och hosta om vartannat. Och för att slippa springa mellan rummen så är det ju smidigast att lägga sig i hennes rum.
Vi har valt att göra så istället för att ta in henne till oss, så i alla fall en av oss kan sova ostört.

Tanken var att inatt skulle Anders ta nattpasset. Men se det gick inte Tuva med på. Det var mamma endast som dög.

Jahopp...

Så vid det här laget börjar man känna sig rätt dum i huvudet av sömnbrist. Och jag har inga förhoppningar om än bättre natt nu i natt. Då blir jag bara besviken och arg.
Vi har ialla fall börjat försöka vrida dygnet rätt för henne igen. det har blivit sena kvällar och sena morrnar under alla helgerna, och det ska ordnas till igen. Igår somna hon kl 21, vilket är på tok för sent.

Men ikväll ska ungen somna, för vi har hyrt film och laddat med chirre o dip!
Vi hyrde 3 filmer. En av dom ska vi kolla på ikväll: Inception, The experiment eller Predators.

Om vi nu inte hinner bli less och somna innan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0