Hemma igen

Vi kom iväg. Och har haft en toppenhelg!
Ingen blev sjuk nåt mer, och vi hade hur trevligt som helst.

En lugn helg, utan att för den skull vara trist. Lördagen sov vi länge, gick en sväng på stan. Halva reapriset överallt och jag fick förtvivlat gå förbi mängder av grejor jag hade velat ha. Men några lyktor på indiska blev det. Sen var min ryggsäck full (vi flög med bara handbagage). Men min plånbok var väl glad för det. Men min shoppingnerv, den våndades!

Eftermiddagen spenderades på Iksu Spa. Vi bada bubbelpool och basta tills vi vart skrynkliga som russin och sådär lagom mosiga i skallen.
Jag yogade mig pigg innan middagen som intogs på en italiensk restaurang.
Betyget på maten var: det såg bättre ut på menyn än vad det var. Eller bra var det ju.

förrätten var en skaldjurmix på toast med parmesankräm. Så god så man höll på att smälla av!
Den byggde ju upp gigantiska förväntingar till resten av maten. Tyvärr hade dom tabbat sig med mig mat (som ja besällt en vecka iförväg...). Laktosfri var den. Kanongod vitvinssås i mängder, men det var bacon i salladen. Salladen var också jättegod, den som jag fick först. Den salladen jag fick tillbaks på tallriken var ju utan bacon, men annars en helt annan sallad. Som var skittrist. Och så hade jag fått ny sås med, men inte äns hälften av mängden.

Så maten förvandlades från kanongod, till skittrist..

Men jag var glad ändå! I trevligt sällskap kan man stå ut med sånt! 

Efter en trerätters är man ju rätt mätt. Så vi åkte hem till våra vänner och tittade på en film och sen somna. Perfekt!
filmen hete "Devil" och gillar ni obehagliga filmer så kolla på den. Fruktansvärt bra! jäklar vad jag hoppa till flera gånger.
Deras katt som ett tag låg i mitt knä flög all världens väg när jag hoppa till.
Sen låg hon inte mer på min mage inte...

Nu är jag hemma med världens bästa trollunge igen! En trollunge som kommer somna tidigt ikväll. För hon har haft det alla tiders med mormor o morfar. Sånt blir man trött av! 

Kommentarer
Postat av: Alfva

Kul att ni kom iväg! Trist med maten, men man blir liksom inte förvånad. Det är ju alltid vi som "krånglar" med maten som alltid får vänta! ;)

2011-01-31 @ 10:03:30
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0