hemmadag

Idag ar vi hållt oss hemma. Inte vart mycket att välja på, Anders snodde bilen. Den skulle nämligen besiktigas idag, och det redan kl 7 i morse. Så okristligt tidigt går ju vi inte upp. Så det fick han sköta!

Men dagen har gått fort ändå. Har babblat alldeles för mycket i telefon, tycker Tuva..
Fast vi har även hunnit med att busa i snön, dammsuga och nu lagat mat. Och tvättat!
Så ni ser, så upptagen jag varit idag. 

Husmorssysslor, jajamen! 

Har även påbörjat projekt göra-om-badrumet-på-övervåningen. Tidigare har vi haft skötbordet och alla Tuvas grejor nere. Skötbordet får stå kvar ett tag till (för jag får tusan inte till det där med att byta skitblöja stående utan att bli kladd överallt). Men allt annat, som tandborstning och sånt, ska vara där uppe. Där vi vuxna gör allt sånt.

Men jag stötte på problem ganska så raskt. Vi har ju tusan ingen bra förvaring där inne! Nu när blöjor, handdukar, tvättlappar och allt ska få plats. Ja då vart det bökigt... Och mindre saker lär det väl aldrig bli...
Måste alltså lösas på ett bra vis. Fast jag vill ju alltid göra klart ett projekt på en gång. Tusan också!

Men nu får det vänta, för nu vankas middag. Och då är det alltid kaos... Men idag tar jag kaoset med ro. För jag ska på ett yogapass ikväll. Me like!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0