läkar-återbesök

Idag ni, idag har det vart mycket för lilla Tuva och mig.

Går till och med upp innan Tuva vaknar (som jag eg skulle kunna göra varje dag om jag nu inte vore så j-a morgontrött..), men allt för att vi ska få så mycket tid som möjligt på öppna förskolan. Idag var det inte hysteriskt mycket folk utan lite mera lagom. Tuva hade kul, jag hitta några vettiga mammor att prata med. Annars vimlar det av skumma prettomammor där..

Vi gick sedan en långpromis med Anneli och Adrian som sällskap. Vädret var strålande så det gjorde gott!

Kl 14 hade vi återbesök på barnläkarmottagningen ang infektionsastman. Tuva ska fortsätta ta granulatet resten av vintern, fram till april nånting. I maj ska vi på ytterliggare ett återbesök för att kolla hur det gått. Sen, om hon inte får tillbaks hostan, ska hon vara medicinfri under sommaren men vara beredda på att det kanske kommer tillbaks under hösten igen. Det beror på hur känslig hon är. Då ska vi inte vänta på att det kanske går över av sig självt utan sätta in mediciner på en gång istället!
Inhalatorn kan vi nu skippa helt, om hon inte får hosta igen då såklart.

(skriver detta mest för min egen skull så jag kan gå tillbaks i vår!)

Imorgon blir det en tur till Väddö tror jag. Måste testa det lugnande medlet som katten ska få när vi drar till fjälls. Men måste prova så det biter på honom.... Kan inte ha en hysterisk katt i bilen i de ca 60 mil det är till fjällstugan..
Så då passar det bra med en väddö-dag!

OCH! årets första tulpaner är idag inköpta. Det gör mig lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0