livet på landet

Ni vet den där känslan man få ibland där man tänker att jo tusan jag klarar mig alldeles utmärkt själv. Att jag kan minsann, och jag är tjej!

Nä det är ingen separation på G, absolut inte. Men det är ändå skönt att känna att jag fixar det mesta på egen hand.
Att TJEJR KAN!

På förmiddan idag har jag fått känna på att jag verkligen bor på landet och att det är vinter.
Först var det ut och hämta ved. Inte en endaste vedpinne fanns inne. Och som ni vet så är det inte ett svett-fritt projekt.
Sen tänkte jag att vi skulle ta en promis. Gör inte det så ofta längre. Men inte kom vi långt, för vägen hade pyrt igen av nattens blåst.

Alltså blev det till att ploga snö istället! Återigen: Tjejer kan fixa biffen.
In med en överlycklig Tuva i traktorn (fick hon välja så skulle hon bo i en traktor). Satt som ett ljus hela tiden och det tog ändå över en timme. Lite knepigare var det för mig att ploga samtidigt som jag höll i henne. Så nu kan jag ploga med en hand med!!!

TJEJER ÄR BÄST, KILLAR ÄR BARA RUTTET FLÄSK!!

(en av de vettigaste saker som MoraTräsk sagt...)


Sen vart det försent med promenad så vi skotta snö istället vid huset. Är rätt slut nu, och det borde Tuva med vara. Det är jobbigt att sköta plogsvängen :P

Så jag kan väl tycka att förmiddan vart rätt produktiv. Och det är skönt ibland att få känna på det "riktiga lantlivet".
Ibland fantiserar jag om att jag levde förr i tiden. Ni vet då när de gamla bondesamhällena fanns och man levde sitt liv på sin gård med allt vad det innebar. Jag är medveten om att jag romantiserar det livet å det grövsta, men fantisera kan man ju göra.
Sen den lilla detaljen att jag skulle inte blivit många år på den tiden med tanke på alla sjukdomar jag haft och att jag innan jag kola vippen så skulle ja bli klassad som ett blint mongo eftersom jag innan ögonoperationen va typ halvblind..

Så nä, jag skulle nog inte vilja levt då.
Men det är skönt att få känna sig nyttig här hemma med. Värken är som tur lite lättare idag så det känns inte lika förjävligt. Lite frisk luft och dieselångor gjorde susen!

Nu ska jag äta min andra lunch. Min första lunch var pannkakor, men Tuva vräkte i sig det mesta av min portion med (och hennes egen).
Så om nån undrar varför jag är smal som en sticka nu, så är det för att Tuva gör så ofta nu. Snor min mat.

Bra bantningsmetod!


Kommentarer
Postat av: Alfva

Du kan inte smitta av på A? Jag har rätt många kilo som skulle behöva försvinna. ;) Men där kan mna ju drömma om att hon äter något mer än det som finns på hennes tallrik. Får hon i sig hälften får man vara glad...

2011-01-14 @ 11:24:50
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0