me vs snöstormen

Idag var vi alltså iväg på Albins 2-årskalas. Tuva skulle hjälpa till att öppna presenterna, så det vart ett bra tillfälle att lära Tuva att allt är inte hennes. Gick sådär, men lyckade undvika ett utbrott.
Vi smockade i oss fika och barnen lekte.

Glömde helt att ta med kamera, och hade tänkt ta kort på Tuvan när vi kom hem. För hennes outfit var vrålcool.
Döskalletröja och jeanskjol. Men det glömde jag med.

För jag slängde in Tuvan hos Anders för att ut o ploga snö. JÄDRANS vad det har snöat och blåst!!
Mörkt hade det hunnit bli, det toksnöa, tokblåste, traktorn slirade, jag vart svettig.

Resultat: det gick. Och för att vara första gången som jag ploga så kan jag tycka att det vart godkänt!

Fortsätter vädret så här så blir det till att göra samma sak imorgon. Då med Tuva i traktorn.
Det kommer väl gå det med.


Nu får det bli ett litet kort yogapass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0