festfix

Idag är den stora festdagen för pappa min. 60 år fyller han och han slår till med en brakfest.
Jag och Tuva ska ner strax till dom och hjälpa till.

Men först förtjänar jag o Tuva lite morgonvila. Anders den stackarn jobbar...
Tuva har nu gått på dagis 2 dagar. Och det har gått jättebra. Första morgonen grät hon rejält när jag lämnade henne, men igår var hon inte alls ledsen. Hon hade fått en liten svacka efter nån timma men det hade gått över snabbt!
Så nu är dagis-ångesten mycket mindre. Skönt!

JAg ar jobbat som en galning de här 2 dagarna. Igår arrangerade jag blommorna till 3 bröllop.
Jättekul med brudbinderi, men inte så många samma dag kanske....
Så det blev en 10 timmarsdag igår. JAg som inte skulle jobba så nu. Men det får jag känna av idag när jag har sjukt ont i kroppen.

Men det var nog, SKA vara, sista dagen som var så lång att jobba. Från måndag ska jobba 3 dagar i veckan, 6 timmar per dag. Det borde funka bättre! och dét blir nog bättre för Tuva med kortare dagar fast 3 istället.

Nu måste vi sätta fart. Festfix på G!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0