inte så lätt alla dagar

Hade man kunnat välja så hade vi nog vart hemma hela familjen idag. Anders går säkerligen omkring som en zombie på jobbet, jag är i nån trötthetsdimma (trots den långa vilostunden på förmiddan), Tuva har haft några kämpiga timmar på dagis....

Hon grät när jag lämnade henne och hon hade just fått en gråtattack när jag kom för att hämta henne.
Hur kan man då INTE känna sig som världens sämsta mamma??
Men hon hade ju inte gråtit hela tiden, utan kommit i omgångar. Det hade gått lätt att avleda henne och hon blev glad snabbt varje gång.

Men ändå...

Man vill att ens barn ska vara glad, även om hon inte är med mig. Speciellt om hon inte är med mig!!
Vi stannade kvar en liten stund så Tuva fick berätta med hjälp utav fröknarna vad dom gjort, vad dom ätit.
Efter några minuter var Tuva sprudlande glad igen och när vi skulle gå därifrån så skuttade hon iväg och fröknarna fick slängpussar!
Det kändes bra!


En sån här glad unge är det ju jag vill ha, jämt och överallt!!

Sen väl hemma trodde jag ju att hon skulle slockna i vagnen på en gång. För första gången på länge länge gick jag på promenad i avseende att Tuva skulle sova. Jo tjena att det gick smidigt.
Ungen studsar omkring i vagnen, och efter en rätt så lång promenad så sover hon nu....
Kanske blir lugnare sömn inatt om hon inte blir sådär övertrött ikväll igen. Kanske?!
Får hoppas det, så hon är piggare imorgon när det är dagisdags igen! För då ska jag ju iväg till jobbet direkt, och mormor kirrar hämtningen!!

När Tuva vaknar så ska jag fortsätta med bakningen. Har gjort hallongrottor och kolasnittar. Sen blir det chokladmuffins med hallon i.
För det vankas kalas hela helgen lång!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0