Tuvas 2-års firande!

När ens barn firar 2 år, och har många som vill fira henne. Då blir det kalas nästan i en hel vecka.
Först ut på självaste födelsedagen var mormor och morfar. Det vart en middag med massa presenter. Tuva var så vansinnigt trött efter en dag på dagis så en helt perfekt födelsedag vart det inte. Men vad gör väl det!

Av mormor å morfar fick hon en jättefin spis, massa grytor, tallrikar och slevar.
Allt för att kunna laga den godaste maten!





Och för att laga den godaste maten måste man ju först handla. Så av oss fick hon en shoppingvagn full med matvaror!



På lördagen kom gammelmormor å morfar. ÄVen min morbror var på besök.
Då körde vi på med lite fika och mys. Att blåsa ut ljuset på tårtan, det tyckte Tuva var skoj. Så vi fick tända ljuset en sisådär 5 ggr. Sen fick det räcka... (eftersom en viss tjockis ville äta tårta....)





Söndagen = barnkalas!

Ett gäng polare till Tuvan kom. Albin, Birk, Tora, Inna, Wilma och Nora.
Och så deras päron såklart!



Det vart en fin förmiddag med vännerna. Vi fikade och hann mellan alla tusen avbrott som blir med ett gäng ungar snacka lite strunt.
Jag hade gjort en tårta som jag faktiskt vart nöjd med! Egentligen gillar jag ju inte tårta alls, förutom under de här 9 månaderna...
Tuva som är lik sin mami där, gillar inte heller tårta. Men hon ville såklart smaka ändå!



Och nä, tårta. Det är tydligen fortfarande inget man ska äta!!



MEn som sagt jag tyckte den var god. Dom äkta gottegrisarna tyckte kanske att den inte var tillräckligt söt och gräddig. Men för mig var den perfekt!

Lager 1: marsankräm
Lager 2: rårörda jordgubbar med lite hallonsylt
Lager 3: lemon curd

Sen dekorerad med tunt tunt lager med grädde och massa jordgubbar + citronmeliss.
Det var första gången jag använde lemon curd. Jäklarns så gott det var!!!

Summa kardemumma:
Tuva vart ordentligt firad med många fina presenter och goa vänner och familj på besök.
Damen själv i fråga är nog rätt nöjd med. Och hennes öppna-paket-kapacitet, den hade hon satt på högsta växel!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0